Varázs Szoba
Varázs Szoba
MENÜ
 
MÁGIA MESTERSÉG
 
A MÁGIA
 
A FEHÉR MÁGIA
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
HOROSZKÓP
 
Idő
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Támogatás
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
D

New myspace layouts site
Myspace Layouts
 
Seo stats

 
Szavazás
Érdekel, hogy mások milyennek látják a honlap kinézetét.
Milyen a portál design-ja?

Nagyon jó
Elmegy
Lehetne jobb is
Rossz
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Szavazás
Közvélemény
Mi a legfontosabb?

Család
Szerelem
Egészség
Karrier
Barátok
Nyugalom
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Szavazás
Melyik szám a legkedveltebb?
Válasszon egy számot 1-10-ig!

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Naptár
2025. Április
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
C
 
Ősi mágia

Az ősi mágia

 

 

Az ősi ember célja az volt, hogy saját érdekében a transzcendens szféra befolyásolására, manipulálására törekedjen. Ezért mágikus rítussal, szertartással mutatta meg szellemeknek amit szeretne, a tánc, az ének, a zene segítségével. A mágia a félelem leküzdésének, vagy semlegesítésének módja is volt. A mágia hit, és cselekedet egyben.

A mágikus rítus (szertartás) szent térben és szent időben játszódik, tehát nem a hétköznapi cselekvések színhelyén, és ünnepi, vagyis nem a hétköznapi időben.

A varázslás (mágikus cselekedet) technikája az utánzás, az események modellezése, a kívánt történések eljátszása.

Ennek a gondolkodásnak az eredete az, hogy az evilági, és túlvilági jelenségek között hasonlóságot (analógiát) tételeztek fel. A mágia eszközei: a tánc, a zene, képkészítés, bábu és szoborkészítés, cselekvéssor lejátszása, átok- és áldásmondás.

A fenti szöveg azt tükrözi, hogy a mágikus gondolkodás a történelem folyamán később is megmaradt. A varázslást végző mezopotámiai ember rontóbábuja hasonlósága alapján azon személy ellen végezte a mágikus ráolvasást, akiről feltételezte, hogy szerencsétlenségének, betegségének oka. Hitt abban, hogy a bábu jelképes megölésével ellensége is elpusztul.

A táncmágia fajtái:

1. harci-vadászati mágia: melyet a vad, vagy az ellenség legyőzésére művelnek.

2. termékenységi mágia: melynek célja a törzs asszonyai termékenységének elősegítése, szaporulat kérése a szellemektől.

A termelésre való áttérés után elsősorban a termés, és az állatok szaporodására irányul.

3. gyógyító - rontó mágia: amely azon az elképzelésen alapszik, hogy a betegségek nem a szervezet bajaiként, hanem külső hatások következtében jönnek létre, ezért a mágia eszközeivel ki lehet az emberből űzni.

4. halotti mágia: az animizmus megjelenésével kezdik halottaikat mágikus szertartással temetni. Ez a halott lelkének megengesztelésére, és túlvilági útjának biztosítására szolgál.

5. szómágia: Ennek lényege mágikusnak vélt szavak elmondása ismételése, amely a kívánt cselekményt előidézi. A fenti szöveg ennek a példája.

Az ősi élet minden területére kiterjedtek a táncos mágikus varázslások, és az ókori keleti társadalmakban még igen gyakoriak. Később is jelen vannak a magasabb rendű vallások idején is. Ma is léteznek népszokások, vagy babonák formájában. A gyermekek egy életkorig hasonlóan, mágikusan gondolkodnak. Kicsinyített, leképezett világgal játsszák játékaikat, melyekben a képzelet és a valóság összefonódik. Játékaikkal modellezik a felnőttek világát, megszemélyesítik játékaikat, „lélekkel” ruházzák fel, a játékok beszélnek, cselekednek.

A mágiához kapcsolódó más vallási elemek:

Sámánhit: a sámán szakrális képességekkel rendelkező ember, aki közvetít a valóságos és transzcendens világ között. Különösen nagy jelentősége van a gyógyító mágiában. Szibériában és Távol-Keleten ma is vannak sámánok.

Totemizmus: a totem a törzs állatalakú istene, állatős, melytől a törzs eredezteti magát. Vadászható is, de ekkor mágikus szertartással kiengesztelik, bocsánatot kérnek tőle. A későbbi istenfejlődés során sok isten viselte még állati eredetét az ókori keleti istenségek közül.

Tabu: vallási tiltás, amely lehet tárgy, vagy szó, hely, vagy akár személy is.

Fétis: szent tárgy, amely mágikus jelentőséggel bír.

Animizmus: lélekhit, mely szerint a halott lelke testétől függetlenül tovább él. Ennek hatására indul meg a halotti mágia, később az ókori keleti államok halottkultusza.

A mágikus rítus a későbbi művészetek: a tánc, a dráma, a bábművészet, a zeneművészet alapja. A művészeti témák ma is a mágikus rítusok fajtáit tükrözik, a fenti témákról szólnak. A művészet maga is modellezi és sűríti a valóságos világ eseményeit, technikája az utánzás, lejátszás, megjelenítés.

 

Vissza a kezdőlapra

 

 

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros