Varázs Szoba
Varázs Szoba
MENÜ
 
MÁGIA MESTERSÉG
 
A MÁGIA
 
A FEHÉR MÁGIA
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
HOROSZKÓP
 
Idő
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Támogatás
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
D

New myspace layouts site
Myspace Layouts
 
Seo stats

 
Szavazás
Érdekel, hogy mások milyennek látják a honlap kinézetét.
Milyen a portál design-ja?

Nagyon jó
Elmegy
Lehetne jobb is
Rossz
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Szavazás
Közvélemény
Mi a legfontosabb?

Család
Szerelem
Egészség
Karrier
Barátok
Nyugalom
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Szavazás
Melyik szám a legkedveltebb?
Válasszon egy számot 1-10-ig!

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
C
 
A lélek és gondolatformái I

A lélek és gondolatformái I

 

 

Az alábbiakat illetően foglalkoztunk a teremtési folyamatokkal:

1. Egy naprendszer, vagyis egy bolygóelrendezés Teremtője. 2. A Lélek, mint megnyilvánuló testének megalkotója. Itt nem szabad elfelejtenünk, hogy az emberiség teljes családját egy vele párhuzamos lélekcsoport hozta létre.

3. Az ember, mint az őt kifejezni képes gondolatformák megalkotója, amely gondolatformák segítségével működik és amelyek körülveszik. Itt jusson eszünkbe, hogy ez a meghatározó alkotó munka csak azok számára lehetséges, akik mentális szinten tevékenykednek – a világ gondolkozói és a Mesterek tanítványai számára. 

Mint láttuk, az objektív forma az alkotó tevékenységben meditáció eredménye, amelyen a meditációban keltett erővel dolgoztunk, létrehozva így a formát és annak alkalmazását a hang segítségével. Ezt követi az a szint, amelyen a forma objektíven szemlélhető és rezgő, élő valósággá válik. Így „lesz az Ige Testté”, és így jön létre minden forma – világegyetemek, emberek és lélekkel telített gondolatok. Ez az ötödik szabály három tényezőt érint, amelyek az alkotó figyelmét lefoglalják, mielőtt a fizikai forma megjelenik a külső szinten. Ez a három a következő:

1. A vizek állapota.

2. Annak a biztonsága, aki így alkot. 

3. Állandó elmélyülés. 

Röviden foglalkozni fogunk e hárommal, aztán pedig fontolóra vesszük azt a három tényezőt, amelyekkel a tanítvány kapcsolatban lesz, ha valaha is tevékeny és hatékony együttműködője kíván lenni a Hierarchiának. Ez a három a Szem, a Szív és a Torok. E szabályoknak a megfogalmazására és jelentőségére különféle utakon lehet eljutni. Céljaink elérése érdekében azt fogjuk követni, amelyik a tanítványra és a munkájára vonatkozik, és azzal a képzéssel fog foglalkozni, ami a lélek mágikus munkájához vezet, amint ez a lélek egy fizikai formát elfoglal és alkalmaz. Ezek a tanítások gyakorlati szándékúak; a tanítvány gyakoroltatását és önfegyelmezését emelik ki és a jelölt megtalálhatja majd a szövegben itt-ott elrejtve azokat az ezoterikus célzásokat, amiket ha követ, vezetni fogják őt a kísérletekben és az igazság megtapasztalásában. A nem igazi jelöltek nem fogják megérteni az elgondolásokat és így a korai tapasztalatszerzés veszélyeitől védve lesznek. Ragadjuk meg tehát a három tényezőt, amely figyelmünk előterébe került, és egy olyan emberi lény álláspontjáról fontoljuk meg, aki gondolatformákat alkot, nem pedig egy szoláris Teremtő vagy egy lélek álláspontjáról elsősorban, aki a formán keresztül inkarnálni készül. Két párhuzamos gondolatot kell itt értékelni. Az egyik az, hogy a gondolatformák létrehozása a jelöltek napi meditációja során végzett munkájának egy része. Ha a tanuló figyelembe veszi, hogy valahányszor leül reggeli meditációjához, gondolatformák felépítését és életre keltését tanulja, munkájában több érdekességet fog találni. A legtöbb jelölt meditációs munkája közben az azzal kapcsolatos hiányosságokkal foglalkozik és hogy képtelen irányítani gondolatait, jóllehet törekvéseinek mindkét iránya megkapná a segítséget, ha alapvetően a gondolatforma építés munkájának szentelné magát. Egy másodlagos és kevésbé fontos gondolat az, hogy a lelkek, miközben emberi testet készülnek felölteni, mély meditációs tevékenységgel vannak elfoglalva és így igencsak valószínűtlen, hogy egy átlagos médium által egy szokásos szeánszon elérhetők legyenek. Legfeljebb azok elérhetők ilyen módon, akik nemrégiben kerültek át, de ők legtöbb esetben egy másfajta mély figyelem-elterelés állapotában vannak. Itt most nincs idő rá és nem is célunk tovább mélyíteni ezt a témát, de jelentősége van azok számára, akik ezeket a kérdéseket vizsgálják. 

1. A Vizek Állapota

Az alkotó közreműködő, az ember, koordináló célú kezdeményezéssel, célzott meditációval és teremtő tevékenységgel építette fel a gondolatformát, amelyet saját életerejével lelkesít meg, és akaratával irányít. Itt az ideje, hogy a gondolatformát útjára bocsássa, hogy létének célját betölthesse. Mint egy korábbi szabályban láttuk, a forma „elválik” alkotójától a kilégzés erejével. Ez szimbolikus megállapítás, de ugyanakkor tapasztalati a tény a mágikus munkában. A tanítvány munkájában gyakran éppen azért következik be hiba, mert képtelen megérteni ennek a kilégzésnek mind az ezoterikus, mind a szó szerinti jelentését, miközben meditációs munkáját végzi. Ez a kilégzés a ritmikus légzés egy megelőző időszakának az eredménye, amely párhuzamosan halad a koncentrált meditációs munkával. Ezután a figyelem és a lélegzés meghatározott összpontosítása következik és a megalkotott forma céljának mentális körülhatárolása. Végezetül a gondolatforma élettel telítése alkotója részéről és az ezt követő energiafeltöltés, hogy önálló életre és működésre legyen képes. A munka hatékonyságának első akadálya a tanítványnak abból a hibájából következik, hogy nem tudja végrehajtani ezeket a tevékenységeket egyidejűleg. Az elhibázás második oka annak a megfontolásnak a hiányából származik, hogy milyen a vizek állapota, vagyis az érzelmi szubsztancia állapota, amelybe ennek a mentális formának bele kell merülnie, hogy így magához gyűjtse az asztrálsík anyagát, amely képessé tenné a formát működő valósággá lenni ezen a szinten. Ha erre képtelen akkor egyszerűen holt formává lesz a gondolat szintjén, mert nélkülözni fogja a vágy motiváló erejét, ami szükséges ahhoz, hogy a fizikai síkon teljessé legyen. Érdemes végiggondolni a következőket: ha egy gondolatformát az érzelmi világba bocsátunk be, hogy egy vágytestet gyűjtsön magának (ami a tárgyiasságot létrehozó mozgató erő), és elmerül „a vizeknek” egyfajta „állapotába”, amit leginkább tisztán önzésnek lehet nevezni, az történik, hogy a tanítvány asztrálteste, amely a tanítvány által alkalmazott minden asztrális energia fókuszpontja, magához vonzza és a gondolatforma elveszett. Belesodródik egy örvénybe, amelynek a középpontja az illető asztrálteste és így elveszíti önálló létét. Érdemes itt az örvény hasonlatot alkalmazni. A gondolkodó olyan, mint az az ember, aki egy játékcsónakot tol be a partról a víz sodrába. Ha egy örvényes helyre tolja, rövid időn belül elnyeli a központi örvény és így eltűnik. Számos forma, amelyet a jelölt megalkot meditációs munkája során, elvész és célját téveszti a jelölt érzelmi testének kaotikus és örvénylő állapota miatt. Jó szándékok lesznek így semmivé. A Mester utasítására eltervezett munka és jószándék nem tud testet ölteni, mert amint a gondolatforma leszáll a vágyak és érzelmek síkjára, csupán a félelem, gyanakvás, gyűlölet, a rosszindulatú vagy csak tisztán fizikai vágyak kavargó vizeivel kerül érintkezésbe. Ezek ereje hatásosabb és a kis formát elsüllyesztik, létezését megszüntetik és az ember rádöbben arra, hogy erőfeszítése megint nem járt sikerrel. Vagy másképpen, „a vizek állapota” nem egy önmagában gerjedő örvénylés, sokkal inkább hasonlítható egy olyan tóhoz, amely fortyogva bugyog és fel van zavarva a mások tevékenységétől. Számos tanítvány van, aki az önuralom és a személyes közömbösség meglehetősen magas fokára jutott el már. Ők már nem áldozatai a személyiség vágyainak és céljainak, és viszonylag szabadok az önző törekvések örvényeitől. De asztráltestük újra és újra belesodródik a csoport által – amelyben és amelyért dolgoznak – keltett izgatott állapotba. Lelkesek vagy letörtek, elégedettek vagy elégedetlenek az eredményekkel, amelyeket sikerült vagy nem sikerült elérni. Ez a siker vagy sikerhiány és szolgáló társaik melléjük állása vagy szembefordulása izgalmat és érzelmi hullámokat kelt, és az oly szorgalmasan és imák között megalkotott gondolatformáik az előbbiekre való erőteljes reagálásban semmivé válnak. A „cselekvésben való gyakorlottságuk” elvész, mert a vágyott célhoz ragaszkodnak és így munkájuk eredménytelenné válik.

A „vizek állapota” még sokféle lehet, aszerint hogy a jelölt mit tud létrehozni a maga számára, van azonban még egy, amelyet érinteni szeretnék. A tanítvány érzelmi teste, amelynek táplálni és gondozni kell a gondolatforma-csecsemőt (annak értelmi magvával), szükségszerűen része a bolygó érzelmi formájának és ebből következik, hogy együtt rezeg ezzel a formával. Ezt nagyon alaposan meg kell gondolni, mert az érzelmi test bele van merítve az általános asztrális körülmények cselekvési szintjébe és bölcsen ebből a szempontból kell kezelni.

Jelenleg három uralkodó minőség van ebben a planetáris formában – a félelem, a várakozás és az anyagi javak utáni vágy, amely a csúcspontjára jutott (az emberiség családjában). Jól jegyezzük meg a kifejezést: „csúcspontjára jutott”. Az emberiségnek az anyagi boldogság utáni vágya elérte a tetőpontot, sőt ez a vágy túl van a csúcsponton; az emberiség sok mindent elért és meg is haladt. De a korok ritmusa nagyon erős. A jelöltnek meg kell ragadnia ezt a három minőséget, és le kell vele számolnia, ha az értelmi szintről szolgálni akar. A félelmet be kell helyettesítenie azzal a békével, amely mindig is az Örökkévaló Fényében élők előjoga. A kíváncsiskodó elvárást be kell helyettesíteni a végső célok nyugodt és mégis tevékeny biztonságával, amely a Terv látomásából származik, valamint a tanítványok egymással, majd később a Mesterrel való kapcsolatából. Az anyagi birtoklás vágyát el kell nyomnia a lélek örömére szolgáló dolgok birtoklása utáni törekvésnek – az olyanokénak, mint a bölcsesség, a szeretet és a szolgálatra való erő. Béke, biztonság és helyes törekvések! Ha ezt a három dolgot a mindennapi életben megértjük és megtapasztaljuk, akkor ezek létre fogják hozni a „vizek” helyes „állapotát”. Ez biztosítani fogja a lélekként működő ember meditációjában megfelelően létbe hívott minden gondolatforma életben maradását. 

2. Annak a Biztonsága, aki így Alkot 

Hangsúlyozottan el lehet itt mondani, még akkor is, ha ez régen tudott közhely, hogy az embereket gyakran elpusztítják (okkult, és éppen ezért a legfontosabb értelemben) a saját gondolatformáik. A koncentrációval és meditációval végzett gondolatalkotás borzasztóan veszélyes dolog, ezt sohasem szabad elfelejteni. Vannak gondolatformák, amelyeket nem akadályoz sok vágyanyag, s amelyek nem haladnak lefelé tovább a maguk útján, s így megmérgezik az embert a mentális síkon.

Teszik ezt kétféle módon:

1. olyan hatalmassá nőnek a mentális síkon, hogy az ember áldozatául esik a dolognak, amit maga teremtett. Ez a pszichiáterek által emlegetett „fixa idea”, a megszálltság, amely elmebajhoz vezet, az egypontú gondolatmenet, amely terrorizálja alkotóját.

2. olyan gyorsan sokszorozódnak, hogy az ember értelmi aurája olyanná válik, mint egy sűrű, vastag felhő, amelyen a lélek világossága képtelen áttörni és amelyen az emberi lények szeretete, a természet kedves, szép, megnyugtató tevékenysége, valamint a három világban való élet egyaránt képtelen áthatolni. Az embert elborítják és fojtogatják a saját gondolatformái, és a miazma áldozatává válik, amelyet ő maga keltett életre. És ismét, vannak olyan gondolatsorok, amelyek az érzelmi testből mérgező természetű reakciókat váltanak ki. Egy ilyen, az ember által követett gondolatsor adódhat az embertársakkal kapcsolatban. Gyűlöletet, féltékenységet és irigységet szül és olyan fizikai síkon történő tevékenységet hoz létre, amely a gondolatok alkotójának halálát okozhatja. Ez lehet szó szerinti is, például egy gyilkosság esetében, ami sokszor a kikristályosodott szándék eredménye, vagy okozhat betegséget is. A tiszta gondolat, az igaz indítékok és a szeretettel telített vágy a betegségek igazi hatástalanítói és ahol az ezek iránti vágy (ami sokakat lelkesít) építő gondolkodássá emelkedik, ott a betegség fokozatosan eltűnik. Most még, bár sokan kívánnak, kevesen gondolkodnak. Soha ne feledjük el, hogy a Nagyok nem azokat keresik, akik csak vágyódnak és szándékoznak, azokat kutatják fel, akik vágyaikba beleolvasztják eltökéltségüket, hogy megtanulják alkalmazni mentáltestüket és alkotókká váljanak, és akik építő módon működnek e célok megvalósítása érdekében. Így nyilvánvalóvá válik, hogy az igazi okkult gyakorlat minden rendszerében miért a helyes gondolkodáson, a szeretettel teljes vágyon és a tiszta életen van a hangsúly. Csak így lehet az alkotó munkát biztonsággal véghezvinni és csak így haladhat tovább lefelé a gondolatforma a tárgyiasulásba és lehet építő közreműködő az emberi lét szintjén. 

3. Kitartó Elmélyülés 

Vegyük észre itt, hogy a ‘meditáció’ szót nem használjuk. Ez egy másféle gondolat. A meditációs folyamat magába foglalja a gondolat alkalmazását és a forma mentális felépítését úgy, hogy az befejezett és teljes legyen, és összehangolt a tanítvány csoportjában levő tanítványtársak gondolatformáival és éppen ezért a Tervvel az ember képességének legmagasabb foka szerint. Most állhatatossággal meg kell szemlélnie azt, amit alkotott és ugyanilyen állhatatossággal kell belélehelnie a szükséges életet, hogy feladatát elvégezhesse. Felhagy az érveléssel, a gondolkodással, a formálással és a mentális anyagból való építkezéssel. Egyszerűen csak életet tölt a formába és kibocsátja azt, hogy végrehajtsa akaratát. Amilyen hosszan képes szemlélni és állhatatosnak maradni, addig fogja alkotása betölteni szándékát és végrehajtójaként tevékenykedni. Ameddig csak összpontosítani tudja figyelmét az eszmére, amelyért megalkotta gondolatformáját és ameddig össze tudja kapcsolni a formát és az eszmét egyetlen állandó látomásba, éppen annyi ideig fogja a forma szolgálni célját és kifejezni ezt az eszmét. Ebben áll a Tervvel való minden sikeres együttműködés titka. Most egy darabig a „szív, torok és szem” szavakat fogjuk tanulmányozni, mert ezeknek különös jelentősége van. Ez a három fogja alkotni a minden tanítvány által alkalmazott eszköztárat a sebesen közeledő világciklus során. Hogy a tanítványoknak még nem valami nagy serege inkarnálódott jelenleg, és hogy ez az eszköztár még csak kezdetleges formában van jelen a tanítványi szinten működők többségénél, az kétségtelenül igaz. Meg kell gondolni mindenesetre, hogy a világciklus csak nemrég lett felavatva és egy igen jelentős időtartamot fog felölelni. Jelenleg még csak négyszáz elfogadott tanítvány van a világon – azaz négyszáz férfi és nő, akik valóban tudják, hogy ők tanítványok, és tudják mi a munkájuk, és teszik is azt. Mindazonáltal sok százan vannak (a jelenlegi fiatalok generációjában), akik a felvétel határán állnak, és ezrek vannak a gyakorlópályán. Minden igazi ezoterikus csoporton belül alakítani kell egy kisebb csoportot, amely rendelkezik ennek a szív, torok és szem mechanizmusnak az intellektuális felismerésével. Azokból kell, hogy álljon ez, akik alávetik magukat egy bizonyos fegyelemnek és gyakorlásnak, amelynek haszna a természetben bizonyított tényként mutatkozik meg számukra. Nyomatékkal felhívom a figyelmet ezekre a szavakra, és kérem gondos tanulmányozásukat. A természeti test esetében a mechanizmus alkalmazására kétféle módon kerül sor: először is a használata önkéntelen, és nem tudatos, hogy hogyan, miért és mikor kerül sor az eszköztár alkalmazására. Az állat használja a mechanizmust, sok tekintetben az emberhez hasonló módon, lát, hall és organikusan az emberhez hasonló módon tevékenykedik, de nála hiányzik az értelmi felfogás, valamint az ok és az okozat láncolat, amely a természet magasabb világában jellemző. Valami hasonló létezik a tanítványság útjának korai szakaszaiban és a még próbaidős útjának végső szakaszán. A tanítvány olyan képességek és erők tudatára ébred, amelyek még értelmileg nem állnak az ő irányítása alatt. A belső látás felvillanásait tapasztalja meg, és olyan tudást, amelynek a pillanatnyi értékéről még nem is tud számot adni. Rezgésekkel kerül érintkezésbe és más világok jelenségeivel, de hogy honnan indul ki a folyamat, afelől tájékozatlan marad és nem képes sem megismételni sem felidézni az élményt. Étertestén belül hatékony erőket észlel. Néha lokalizálni tudja őket, és elméletileg elfogadja, hogy valami tudatos tevékenység felébredése zajlik, egy hétrétegű struktúráé, amelyik formájában szimbolikus és alkalmazásakor hatékony. Eddig még nem tudja irányítani, és nem tudja intelligens együttműködésre bírni saját céljaival és eszményeivel, akármilyen keményen próbálja is. Csupán annyit tud tenni, hogy felméri az ilyen jelenségeket és megjegyzi tapasztalatait, mindig észben tartva, hogy kibontakozásának korai szakaszaiban csak a legdurvább és legmateriálisabb rezgéseket képes regisztrálni agyi tudatával. Egyszerűen várakoznia kell és elméjét a hordozó eszközök megtisztítására kell edzenie, valamint mindannak a megsemmisítésére, amiről úgy gondolja, hogy látását feltehetően eltorzítaná. Ez az időszak lehet hosszú vagy rövid, aszerint, hogy mikor lép először szubjektív tudatába a jelölt, vagy veszi fel egy régebbi, vagy már korábban részben elért vállalt céljának fonalát. Szeretném itt tökéletesen világossá tenni minden igaz és őszinte jelölt számára, hogy az elkövetkezendő néhány dekád során zajló képzésben az asztrális látás és hallás kibontakoztatása tökéletesen kizárt, vagy (ha már létezik) teljesen úrrá kell rajta lenni. Az igaz tanítvány a mentálsíkon összpontosul annak a célnak a szemmel tartásával, hogy tudatát még magasabbra fejlessze, a lélek szélesebb és átfogóbb tudatosságára. Célja a magasabb rendű megragadása és ezen a szinten nincs rá szüksége, hogy felújítsa azt az asztrális képességet, amely, mint jól tudjuk, a Föld kevésbé fejlett fajtáinak és a magasabb rendű állatok közül igen soknak sajátja. Később, ha majd eléri az adeptus szintjét, tevékenykedhet az asztrális síkon, ha úgy kívánja, de nem szabad elfelejteni, hogy a Mester az emberiség (és minden világ) lelki aspektusával dolgozik, nem pedig az asztráltestükkel. Ezt bizony gyakran elfelejtik a tanítók mind Nyugaton, mind Keleten. A lelkekkel való munkálkodásban zajlik a fejlesztés igazi technikája, hiszen a természet minden világának formáiban a lélek az, amely felelős a formáknak és az azokban való fejlesztési tevékenységért. Hadd mondjam hát a tanulóknak, hogy legfőbb céljuk az legyen, hogy ismerjék fel lelküket, műveljék a lélektudatot és úgy tanuljanak meg élni és dolgozni, mint lelkek. Amíg csak eszköztáruk nem válik akaratlagossá, leginkább azt tanácsolnám nekik, hogy képezzék az elméjüket, tanulmányozzák a törvényeket, amelyek a megnyilvánulásokat szabályozzák, és tanulják meg magukba olvasztani mindazt, amit mi most a ‘magasabb’ szóval fejezünk ki – amely ugyan nem tökéletes meghatározás, de most elegendőnek kell lennie. Másodszor, mihelyt a szubjektív eszköz akaratlagossá válik, és az ember már tudja, hogyan kell alkalmaznia, amikor már alkalmazza, sőt, használatát meg tudja szakítani vagy akarattal vissza tudja vonni, egész állapota megváltozik és használhatósága megnövekszik. Elméjének használata révén az emberiségben tudatossá vált fizikai eszköztárának célja és alkalmazása. Most már egy még magasabb képesség alkalmazásával, amely a lélekre jellemző, eszköztárának akaratlagos és intelligens irányítására tér át és megtanulja felfogni, hogy azok milyen célt szolgálnak. Ez a magasabb képesség az intuíció. Hadd adjak különös hangsúlyt annak, hogy az ember csak akkor válik hasznossá egy Mester csoportjában, ha intuitívvé válik, és ajánlom minden jelöltnek, hogy a lehető leggondosabban tanulmányozza az intuíció értelmét és jelentőségét. Amikor az működni kezd, akkor a tanítvány a próbaidős állapotból átléphet és befogadást nyerhet egy Mester csoportjába. Itt megkérdezhetnétek, hogy hogyan juthat ez az ember tudomására, vagy a próbaidős hogyan győződhet meg erről. Jó sok képzést kap a jelölt, anélkül, hogy tudatosan észrevenné. Téves törekvései is ki lesznek mutatva, miközben komolyan igyekszik szolgálatra felkészíteni önmagát, és ha a motivációelemzést őszintén végzi el, ez meglepően át fogja emelni az asztrális vagy érzelmi világból az értelmi világba. A Mesterek először is a mentális világban érhetők el, és őket ott kell keresni. De eljött az ideje, hogy a fejben lévő fény nemcsak jelen van már, hanem némiképp használható is. A jelölt karmája olyan, hogy lehetővé válik számára kemény erőfeszítések árán úgy alakítania az életét, hogy nemcsak teljesítheti karmáját és végrehajthatja kötelességeit, hanem elég határozottsággal bír már, hogy képes legyen kezelni a tanítványság problémáit és kötelezettségeit. Mások szolgálatát helyes motivációval hajtja végre és munkája kezd számítani és érezteti már hatását is, míg saját érdekeit szem elől veszti mások kedvéért. Amikor ez bekövetkezik, bizonyos ezoterikus történés veszi kezdetét. A Mester megbeszéli néhány magas szintű tanítványával, hogy ajánlható-e a jelölt a csoport aurába való befogadásra és rezgései bekeverhetők-e a csoportéba. Ha a határozatot meghozták, egy kétéves időszakra egy idősebb tanítvány a Mester és az újonnan elfogadott jelölt közötti közbenjáróként fog szerepelni. Ő dolgozik az új tanítvánnyal, lefokozza számára (ha szabad ezt így kifejezni) a Mester rezgéseit, hogy a tanítvány testeit hozzászoktassa a felgyorsult és magasabb ütemhez. Lelkén keresztül hat a tanítvány elméjére a csoport tervekkel és eszményekkel, és figyeli az élet eseményeire és alkalmaira való reagálását. Gyakorlatilag ő látja el a Mester feladatait és foglalja el helyét. Ezalatt a jelölt végig felvilágosítatlan marad arról, hogy mi is történik és nem jön tudatára szubjektív kapcsolatainak. Ő magában azonban három dolgot észlel: Megnövekedett értelmi tevékenységet. Ez eleinte sok bajjal jár, és úgy fogja érezni, hogy elméjének irányítását elveszítette, ahelyett, hogy felerősödött volna, de ez csak átmeneti állapot, és fokozatosan visszanyeri fölötte uralmát. Megnövekedett érzékenységet az ideák iránt és a Hierarchia tervének átfogóbb áttekintését. Ez a korai szakaszban bizonyos mértékig fanatikussá fogja tenni. Állandóan el fogja őt kapni a lelkesedés új eszmények, új izmusok, új életvitel, az emberiség felvirágoztatásának új álmai iránt. Egyik kultuszt a másik után fogja elfogadni, amennyiben azok lehetővé tenni látszanak az eljövendő évezredet. Egy idő után azonban visszanyeri egyensúlyát és a cél fogja irányítani az életét. Saját feladatán dolgozik majd és legjobb képességei szerint fog hozzájárulni az összes tevékenységhez. Megnövekedett pszichikai érzékenységet. Ez a növekedés mutatója és ugyanakkor próba is. Még hajlamos arra, hogy a pszichikai erők csábításai rászedjék, meg lesz kísértve, hogy erőfeszítései mellékösvényekre tévedjenek az emberiség különleges szolgálatától a pszichikai erők felhasználása felé, a saját igényeinek kielégítésére. A jelöltnek fejlődnie kell természetesen minden részében, de amíg lélekként nem tud működni tudatosan és az együttműködő intelligencia alkalmazásával, addig az alsóbbrendű erőknek tétleneknek kell maradniuk. Azokat biztonságosan csak fejlettebb tanítványok és beavatottak tudják alkalmazni. Fegyverek azok és szolgáló eszközök, amelyeket a három világban azok tudnak alkalmazni, akiket még az Újraszületés Törvénye köt azokhoz a világokhoz. Azoknak, akik már átmentek a nagy felszabaduláson és „okkult értelemben átkeltek a hídon”, már nincs szükségük az alsó burkokhoz tartozó erőkre. Ők alkalmazni tudják az intuíció tévedhetetlen tudását és a Fény alapelvének megvilágosító erejét. Sok félreértés van az emberek fejében akörül, hogy egy Mester hogyan hozza az elfogadott tanítvány tudomására, hogy elfogadták. Általános benyomás, hogy egyszerűen megmondják neki, és hogy egy beszélgetést hoznak össze, amelyen a Mester elfogadja őt és munkába állítja. Csakhogy nem így van. Az okkult törvény éppúgy áll a tanítványságra, mint a beavatásra, és az ember vakon megy előre. Remél, de nem tud, várja, hogy úgy legyen, de kézzelfogható bizonyosságot nem kap; önmaga és a vele szemben támasztott kívánalmak tanulmányozása révén arra a következtetésre jut, hogy talán elérte már az elfogadott tanítvány státusát. Éppen ezért abban a meggyőződésben cselekszik és úgy vigyáz a tetteire, őrködik szavai fölött és irányítja a gondolatait, nehogy egy törvényellenes cselekedet, egy felesleges szó vagy kellemetlen gondolat megtörje a ritmust, amelyről azt hiszi, hogy már beállt. Folytatja a munkáját, de elmélyíti a meditációt, keresi az indítékait, igyekszik kifejleszteni mentáltestét, a szolgálat eszményét tűzi ki maga elé és igyekszik minduntalan szolgálni. És aztán egy szép napon (amikor úgy el van halmozva az előtte lévő munkával, hogy el is feledkezik önmagáról), meglátja Azt, Aki már olyan régen figyelemmel kíséri őt. Ez kétféleképpen mehet végbe: teljesen éber tudatállapotban vagy pedig az alvás óráiban, amikor a beszélgetés regisztrálódik a fizikai agyban. De a tanítványok részéről ennek az eseménynek a felfogását követni fogják bizonyos egyéb felismerések.

1. Ezt az eseményt minden vitán felüli tényként fogja fel. A tanítvány agyában nem marad kétség.

2. Egy tiltás marad a tanítvány tudatában, hogy az eseményt bárkinek említse. Hónapok vagy akár évek múlhatnak el, amíg a tanítvány említeni fogja és akkor is csak azok előtt, akiket magukat is tanítványnak ismertek el, vagy egy munkatárs előtt, aki ugyanaz a csoportbefolyás alatt áll, akinek joga van tudni és akinek jogát a csoport Mestere szentesítette. 

3. Bizonyos tényezőket, amelyek a Mester kapcsolatát irányítják a tanítvánnyal, fokozatosan felismer a tanítvány, és ezek a tényezők egyre inkább irányítani kezdik az életét.

a) Felismeri, hogy a Mesterével való kapcsolódási pontokat a csoport szükséglete és sürgetése uralja és a csoport-szolgálattal függ össze. Fokozatosan derengeni kezd neki, hogy Mestere csupán annyiban érdeklődik iránta, amennyiben lelke a szolgálatban felhasználható a fizikai síkon lévő személyiségen keresztül. Kezdi felismerni, hogy Mestere a lelkével munkálkodik és hogy lelke az, amely kapcsolatban áll a Mesterrel, nem pedig személyes valója. Problémája tehát egyre világosabbá válik, és minden tanítványnak ugyanaz a problémája. Azaz, hogy tartsa nyitva a közlekedő csatornát lelke és agya között az elméjén át úgy, hogy ha a Mester kommunikálni akar vele, ezt azonnal és könnyen megtehesse. A Mesternek néha heteket kell várnia, amíg a tanítvány füléhez juthat, mert a felfelé vezető csatorna zárva van, és a lélek nem áll összeköttetésben az aggyal. Ez különösen igaz a tanítványság korai szakaszában.

b) Úgy találja, hogy ő az, aki az esetek többségében alacsonyrendű pszichikus

jelenségekkel való elfoglaltsága, fizikai lényének alkalmatlansága és el méje irányításának hiánya miatt elzárkózik, és ily módon felfedezi, hogy állandóan és kitartóan munkálkodnia kell alacsonyabb rendű énjén.

c) Úgy találja, hogy az egyik legelső dolog, amit tennie kell, megtanulni különbséget tenni:

- saját lélekrezgései

- a vele kapcsolatban álló tanítványok csoportjának rezgése

- és a Mester rezgése között.

Mindhárom különbözik egymástól és különösen eleinte, könnyű összekeverni őket. Szigorú szabály a jelölt számára amikor egy magas rezgéssel és ösztönzéssel kerül kapcsolatba, hogy megállapítsa, hogy a saját lelke, a szívében lévő Mester az, aki felkereste, és ne is próbálja elhitetni magával a gondolatot (amely pedig olyan hízelgő büszkesége és a személyisége számára), hogy a Mester igyekszik elérni őt.

d) Felfedezi azt is, hogy a Mestereknek nem szokása hízelegni vagy ígérgetni tanítványaiknak. Ők túlságosan elfoglaltak és nagyon is bölcsek, és nem is terhelik meg magukat azzal, hogy olyanokat mondjanak a tanítványaiknak, hogy magas hivatalokra szánják őket, vagy hogy ők lennének az Ő közbenjáróik, meg hogy a Hierarchia számít rájuk. Az érvényesülési vágy, a hatalom szeretete és az önteltség, amely sok mentális típust jellemez, próbára teszi a küszködő jelöltet, de amennyire szüksége van, azt a saját személyiségétől úgyis megkapja ezen a téren. Ezek a tulajdonságok rászedik és félrevezetik, föltuszkolják egy piedesztálra, amiről a végén úgyis le kell szállnia. A Mesterek semmit sem mondanak, amivel tanítványaik büszkeségét táplálhatnák, és olyan szavakat sem mondanak, amelyekkel jelöltjeikben az elkülönülés szellemét erősíthetnék.

e) A tanítvány arra is rájön, hogy a Mesterek nem egykönnyen hozzáférhetőek. Ők elfoglalt emberek, alig képesek csak néhány percet is megtakarítani, amikor a tanítvánnyal foglalkozhatnának, és a Tanítványság Ösvényének kezdetén állók esetében csak ha veszély áll fenn, akkor fejtenek ki szükségszerűen nagyobb energiát ahhoz, hogy kapcsolatot létesítsenek. Régi és kipróbált tanítványokkal a kapcsolat gyakoribb, minthogy könnyebben felvehető és sokkal gyorsabb eredményre van remény. Mindazonáltal nem szabad elfelejteni, hogy minél újabb a tanítvány, annál inkább igényli a figyelmet és gondolja úgy, hogy meg is kell kapnia. A régi és tapasztaltabb szolgálók igyekeznek elvégezni a kötelességeiket és a lehető legkevesebb kapcsolatot felvéve a Mesterekkel folytatni munkájukat. Igyekeznek időt megtakarítani Mesterük számára, és gyakran úgy tekintenek egy párbeszédre Mesterükkel, mint a saját hibájuk bizonyítékára és éppen ezért sajnálkozásukat fejezik ki, hogy igénybe kellett venni Őt és arra késztették, hogy energiáját a munkában elkövetett hibák kiküszöbölésére és a tanítványok veszélytől való megóvására fordította. Minden magasabb szintű tanítvány célja az, hogy munkáját elvégezze, és hogy kapcsolatban álljon szellemi erőközpontjával, amely a csoportja, és így állandó kapcsolatban legyen Mesterével, beszélgetések és konkrét találkozások nélkül. Sokan csupán egyszer egy évben óhajtanak kapcsolatba lépni Mesterükkel, rendszerint májusban, a telihold idején. 

f) Arra is rájön, hogy a Mester és tanítványa közti viszonyt törvény szabályozza, és hogy a kívánt kapcsolatnak határozott szintjei és fokozatai vannak. Ezeket el lehet sorolni, de nem lehet részletezni. 

a) A szint, amelyen a tanítvánnyal a Mester felveszi a kapcsolatot egy másik tanítvány segítségével a fizikai síkon. Ez a „Kis Tanítványság” szintje.

b) A szint, amelyen egy magasabb fokozatú tanítvány irányítja a próbaidőst a lélek vonaláról. Ez a „Tanítvány a Fényben” szintje. c) A szint, amelyen szükség szerint a Mester kapcsolatba lép a tanítvánnyal, az alábbi módon:

1) egy élénk álomélmény

2) egy szimbolikus tanítás

3) a Mester egy gondolatformájának felhasználása

4) egy meditációban történő kapcsolat

5) vagy a Mester ásrámjában történt határozott és jól megjegyzett párbeszéd segítségével. Ez kifejezetten az Elfogadott Tanítvány szintje.

d) A szint, amelyen a tanítványt, miután bölcsességét bemutatta a munkában, valamint a Mester problémája iránti megértését, megtanítják, hogy (szükség esetén) hogyan hívja fel a Mester figyelmét, és ily módon hogyan vegye igénybe annak erejét, tudását és tanácsát. Ez egy azonnali történés és a Mester idejéből jóformán semmit nem vesz igénybe. Ennek a szintnek az a különleges neve, hogy „egy Tanítvány a Vezérfonalon, vagy Szutratmán”. 

e) A szint, amelyen megismerheti egy rezgés és egy hívás kiküldésének módszerét, amely feljogosítja őt a Mesterrel való párbeszédre. Ez csak az olyan bizalmas tanítványnak van megengedve, akire számítani lehet, hogy nem használja másra ezt a tudást, mint amire munka közben szüksége van; sem személyes okok, sem szorongás nem váltja ki belőle, hogy felhasználja. Ezen a szinten a tanítvány neve: „aki az aurán belül van”.

f) A szint, amelyen a tanítvány eljuthat a Mester füléhez bármikor. Ő mindig szoros kapcsolatban marad. Ez az a szint, amelyen a tanítvány közvetlenül beavatás előtt áll, vagy ha már beavatást nyert, akkor valami speciális munkát kapott. Ezen a szinten így nevezik: „aki Mestere szívében van”. 

 

Vissza a kezdőlapra

 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal